|
Quasi-bimber Zastępcze forum informatyki 2005-2010 na IZ,PWr
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szuba1
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:43, 25 Mar 2007 Temat postu: Składanie przekształceń. |
|
|
Mam pytanie, ale chyba raczej do ludzi o Tabakowa.
Czy jak macie np. obrazek 3000x2000 i chcecie za jednym razem
przeskalować na 1500x1000 obrócić o 90 st. to wychodzi wam obrazek 1000x1500?? Czy tak ma być?
Ogólnie czy to jest tak że właściwie to on najpierw skaluje, potem obraca??
Mam nadzieję, że w miarę jasno się wyraziłem, a jak nie to proszę o przesłanie na maila (szuba1@gmail.com) czy wrzucenie gdzieś jakiegoś gotowego programu ( Nie musi być źródło, tylko exe albo jar, żebym mógł sprawdzić)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zbyni(o_O)
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:26, 25 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
jeśli masz ogólnie zrobione zadanie to program dokonuje tych przekształceń "na raz" tzn. podajesz punkty wejściowe i wyjściowe a stąd obliczana jest macierz przejścia. A ponieważ punkty wyjściowe oblicza się samodzielnie, na karteczce to wynik przekształcenia zależy od Ciebie przykładowo:
punkt (3000,0) na obrazie pierwotnym ( górny prawy róg obrazka) po przeskalowaniu ma wsp. (1500,0). Jeśli teraz chcesz go obrócić np. względem punktu (0,0) o 90stopni zgodnie z ruchem wsk. zegara, to punkt wynikowy będzie miał wsp. (0,1500)
btw. nie jestem od tabakowa, ale tak wygląda zad 1
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szuba1
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:47, 25 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
zbyni(o_O) napisał: | btw. nie jestem od tabakowa, ale tak wygląda zad 1 |
W przypadku gdy podajesz punkty to nie ma tego problemu, ale Tabakow podobno chce żeby podawać kąt obrotu, przesuniecie i powieksznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
herbi
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 0:03, 26 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Ode mnie Tabakow chciał tylko przekształcenia punktów, bez żadnych kątów obrotu, przesunięć, powiększeń itp (bo de facto wszystkie przekształcenia można uzyskać znając te 3 punkty)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aziunia
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 0:08, 26 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
A mógłby ktoś napisać, jak oblicza ten czwarty punkt prostokąta? Bo ja teraz testuję i okazało się, że przy niektórych obrotach źle mi oblicza ten czwarty punkt. Bardzo proszę o szybką odpowiedź, bo to już za parę godzin... :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nergis
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 8:14, 26 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Ze wzorow - maceirzy przektalcen. Ja sobie ponadto ulatwilem zadanie, przyjmujac za czwarty punkt z obrazka wejsciowego punkt (0,0). Otrzymujemy wtedy wzory:
xWe4=0; yWe4=0;
xWy4=(b12*a21-b11*a22)/(a11*a22-a21*a12);
yWy4=-(b12*a11-b11*a12)/(a11*a22-a21*a12);
Do tego trzeba pamietac, ze xWy4 lub yWy4 moze wyjsc ujemna, trzeba wiec przesunac wtedy caly obrazek i przeliczyc wspolczynniki maceirzy na nowo, inaczej scieta zostnie lewa lub gorna krawedz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|